neljapäev, 24. juuli 2014

TZ-Kyrgyzstan

Ööbime nagu marsil. Vabalt saaks looduse poolest mingi ulmeka kokku vändata. Otse üle mägede tulles,vaatepilt võimas. Kõige kõrgemaks tipuks kuhu autodega õnnestus sõita,saime 4655 m. Jätkame teed mägede ja jõgede vahel. Mingi vennike palub abi. Naine rase ja vaja kiirelt meile vastas suunas kislaki viia. Nõustusin, aga naine pidi mehele kitli peale andma kui mees teatas, oma plaanidest. Panime ajama. Hilux`l puruneb esimene rehv. Varem saadud pragu annab kividel turnides järgi.
Vaated on võrratud ja võtavad hinge kinni. Piir,4200, sadas õrnalt lund. Bardoba piir. Terve TZ kuni piiri ületuseni on servani meeldivaid kogemusi täis. Viimane suhtlemine on TZ piirivalvuriga, kes vabandab et pidi meid kontrollima. Kyrgestani mägedes ööbides 3200 m kõrgusel saime öö temperatuuriks -3c. Külm oli! Keerasime roolid läbipaistva järve poole. Sai selgeks,et kui vaja vaatamisväärsuse eest raha maksta siis eriti midagi vaadata ei ole. Valvuri väitel läksime valesse kohta,tõstes ise tõkkepuu ja kõik praht mis maas oli, viskasime ka meie. Vaidlemine suht mõtetu. Parandasime pettumuse ellujäämis katsega mägijões. Kui vesi oli kubemeni siis oli kindel minek allavoolu. Pidamasaamine vajas tugevat füüsilist sekkumist. Nautisime olukorda täiega. Teel lambakarja nähes otsustasime ühiselt, et laseme õhtuks lamba potti panna. Tehtud, kõik organiseeriti jooksupealt. Toodi lammas, kutsuti kondistaja ja meid ootas uus maitseelamus. Põnev, prooviti toorest maksa ja toorest pekki. Kõik oli suurepärane. Kõvemad mehed küpsetasid kohalikega lammast kella kaheni. Üldiselt läbisime Kyrgystani transiidina.