teisipäev, 25. juuni 2013

Mäed ja lumi

Plaanisime mägedes ainult päeval käia ja ööseks madalamale telkima tulla. Tee osutus aga plaanitust raskemaks, õhtu surus peale ja nii tuligi 3300 meetri kõrgusel ööbima jääda. Päris krõbe oli suvevarustusega +1 kraadiga magama minna. Hommikul tahtis nina peast ära kukkuda. Haigeks keegi õnneks ei jäänud.
Järgmine päev hakkasime veel ülespoole trügima, sihiks 4000 meetrit. Teed mägedes on kohati väga kehvas seisukorras, kord kivilaviinidest kaetud, kord mägijõe poolt ära viidud. Üleval pool on lund ka päris ohtrasti. "Juulikuus lumi on maas" :)
Üht mäeahelikku ületades märkasime tee peal järsku üht kogu lebamas. Lähemale jõudes hakkas kogu lamba kuju võtma, ainult et kuidagi poolik. Ja katsudes veel täitsa soe. Arvatavasti oli autode mürin mõne lumeleopardi värskelt murtud saagi juurest eemale peletanud. Selle päeva kõrguseks jäi 3910m.
Issyk-Kul
Üritasime ka Hiina piiri ääres asuvat liustikku vaatama minna aga see plaan jäi katki kuna vajalik luba asus 100km eemal linnas ja enne kahte päeva seda saada polnud võimalik. Eile jõudsime kuulsa Issyk-Kyl järve äärde mille suurimaks sügavuseks on üle 660 meetri. Öö veetsimegi selle kaldal imeilusat vaadet nautides.
Täna on aga jaanilaupäev, meie teeme šašlõkki ja tervitame kõiki koduseid. Ilusat Jaanipäeva!