esmaspäev, 7. veebruar 2011

UKRAINA KARPAADID juuli 2008

Veetsime kaks nädalat Ukraina mägedes kus oli vaieldamatult ilus loodus.Jätsime oma puhkusest välja suurlinnad ja nautisime metsikut loodust.
Reisi pikkuseks tuli ~6000 km
Ukrainas hakkas kohe põnev nii kui piiri ületasid,ei olnud vaja sõita sadu km.Teed olid põnevad ja rahvas uudishimulik turistide vastu

Nagu eelpool mainitud liikusime suurlinnadest mööda ja otsisime põnevust,niisiis kulgesime väiksemaid teidmööda.Meie teedele ilmusid ka takistused mis olid tekkinud loodusjõu kaasaaitamisel.Sellegipoolest ei loobunud ja leidsime lahenduse.

Vett ja muda jagus terve reis!

Siin tahtis DISKO küllili minna,maa külgetõmbejõud vist mõjus...

Kõik teed viivad Rooma(nagu öeldakse)aga meie teed viisid mägedesse.
Üleval mägedes tundus loodus nii puutumata aga siiski elutegevust oli näha.Nägime hobusekarju kes näisid elavat suht metsikut elu.Kogesime ka loomariigi elu,nimelt kuidas suur täkk valvab karja.Meid mäepervelt tulemas nägi,kappas meie poole ja kontrollis olukorda.Mina kui hobusearmastaja ei julgenud sammugi autost välja astuda.Akna avamise peale tegi paar tõrjuvat liigutust,tiirutas agresiivselt ümber auto ja siis kabjaplaginal tagasi karja juurde.
Samas oli hobuseid kes õnnetult kammitsas rohtu sõid.

Sellel lõigul turnisime me paarituhande m kõrgusel,minnes oli ilus kivine tee ja alla tulles oli ööpäevaga uhtund jõgi meie teelõigu.Kõigi suust oli kuulda ooo,äge,aga jaa asi oli tegelikult põnevam.Veel on suur jõud nagu me teame, teest oli tekkinud sügav kraav.Mina julge ullika muidugi kohe sügavust katsuma aga vool tahtis jalad alt ära viia.Reisiseltskond ei löönud põnnama,tasa ja targu läbisime ka selle punkti.Seda me ju tegelikult otsima läksimegi :)

Kohalikel on ikka raske elu seal mägedes.Kohtasime üht memme kes nõutult edasi tagasi teisepool jõge tatsas,nimelt ei saanud enam üle jõe,et oma toiduvarusid täiendada(poodi minna)Vihmasaju tagajärjel oli jõgi sügavaks läinud.Kontrollisime olukorda ja sõitsime autoga üle jõe et memm peale võta ja teisele kaldale viia.Memmeke oli nii tänulik,et ei jõudnud meid ära tänada :)

Kohalikud sõidavad mägedes selliste liikuritega

Mägedes oli vihmaga päris tore, kui sadama hakkas valati nagu pangega.Teedele tekkisid vulisevad ojad ja karjamaad libedad nagu kelgutaks mäest alla

Silmasime koguaeg kõrgeid mäetippe,et seda autodega vallutama minna.Leidsimegi ja kõigi rõõmuks saime ka lumesõda teha.

Jalgsimatka oli vaja teha kuskil 2 km,et jõuda puhta karge veeni ja lumee potsatada

Vesi oli päris kosutav arvestades seda,et sinnajõudmine 30c kuumuses oli väsitav,rada tippu oli päris karm

Metsikul õnnestus enne tripi algust jalg välja väänata,mis reisil turses oli ja üleni sinine. Kujutan ette kuidas ta pidi mäejalamil piinlema kui me lumeni tatsasime.nõrgemad jäid talle seltsik,kes end tugevaks pidas panid oma jõu proovile(suitsumeestel raske)Me ei jätnud teda millegist ilma :)
Tõime kotiga lund alla,et teda lumega pommitada

Enne reisi algust googeldasime me netis ja leidsime huvitava linna nagu KIVILINN.Algul jäi meie trassist eemale aga siiski otsustasime veidi sisemaale minna.Teepeale jäid ka suuremad külad,linnad.

Kivilinna serval oli kohalikel kombeks pulmapilte jäädvustada.

Roolikeeramine jätkus kodusuunas
Olime kuulnud,et Ukrainas on ka imelised soolajärved, nii hakkasime kohalikelt infot hankima.Kohalike abiga jõudsime soolajärveni.paigutasime endid kämpadesse ja uudistasime veits ümbruskonnas.Meile pajatati,et siin lähedal kunagi kaevandati ja nüüdseks kõik kokku varisenud
Kihelesin jubedalt soolajärve sulistama minna.Ilmaga seekord ei vedanud,oli sombune ja külm aga ma sellest ei hoolinud.Hüppasin vette nagu kork mis veepinnale püsima jääb.Lahe,ei saagi veealla minna,soolasisaldus päris suur.Kohalike väites soolasus 75% Nähes minu hõljumist sulpsatasid kõik mulle seltsisk,kellelegi ei mõjunud enam kehv ilm.

Soolavann võetud,kõhud täis,hüppasime ööellu.Kohalikud oskavad pidutseda,üritasime ka meie nendega sammu pidada...

Kohalikud haarasid meilt käest kinni ega lasknud meil hingegi tõmmata.Kui pull ja trall siis täiega...

Peale väsitavat pidu maandusime kõik voodisse
Väike puhkus voodis, hommikul käik sisse ja tuld.Kimasime mägedesse tagasi.
Reisil olles olime valgete linade vahel 2-3 ööd.Olime sunnitud vahel kas väga jubeda ilma tõttu või vajadus ennast veega küürida ööbima motellis.Tihtipeale sattusime sellise veekogu juurde mis vulises mägedest ja oli näpistavalt külm,nii et sinna ei kannatanud pesema minna. Ülejäänud ööbimised olid looduses.

ELAMINE TELGIS

SÖÖMINE KAUSIST

JA MUIDUGI KARASTAV PESEMINE MÄGIJÕES

Ilus reis hakkas lõpusirgele jõudma.Külastasime veel suveniiripoode ja seal kohtasime eestlasi kes juhatasid meid HIRVEKASVANDUSSE.Auvääert mees kes oma vabast tahtest ja suurest loomaarmastusest peab hirvi,lambaid ja hobuseid.

Lisan veel mõned jäädvustused kus läbi lipsasime ja vaadet nautima jäime

Viimane peatuspaik Ukrainas oli jahistiilis majakeses

Siinkohal tõmban otsad kokku.Igatahes vägev reis mis meid aina rohkem ja rohkem  paneb mõtlema uuele reisile :)